Z ogromną radością pragniemy podzielić się z Państwem najważniejszymi informacjami na temat projektu projekcie „Tanecznym krokiem w przyszłość! Historia miejscowości tańcem napisana” realizowanego w ramach Programu Równać Szanse Polsko – Amerykańskiej Fundacji Wolności administrowanego przez Fundację Civis Polonus.
Projektu ma na celu rozwój kompetencji społecznych, aktywizację społeczno-kulturalną, integrację wewnątrz- i międzypokoleniową, podniesienie poziomu wiedzy o swojej miejscowości, jej historii i potencjału pośród grupy 14 os. w wieku 13-15 lat poprzez przygotowanie spektaklu tanecznego o historii miejscowości, sfilmowanie spektaklu, udział w warsztatach, grze terenowej, wyjeździe do teatru w terminie 01.01.2024-30.06.2024.
Działania projektu ukierunkowane są na rozwój kompetencji społecznych grupy docelowej, aktywizację społeczno-kulturalną młodzieży oraz poznanie historii, zasobów i potencjału swojej miejscowości/lokalnej społeczności. Założenia zostaną zrealizowane poprzez poznanie przez uczestników projektu historii miejscowości, którą zaprezentują w postaci spektaklu tanecznego. Ponadto uczestnicy projektu w ramach współpracy z innymi grupami przygotują kostiumy i dekoracje, a także z wykorzystaniem kamery sfilmują spektakl i opublikują go w sieci. Uczestnicy będą rozwijali kompetencje społ. oraz poznawali swoje słabe i mocne strony w ramach warsztatów z coachem, udziału w grze terenowej z wykorzystaniem smartfonów i kodów QR, warsztatów tanecznych, wyjazdu do teatru w celu poznania dobrych praktyk, samodzielnego zbierania materiałów do scenariusza spektaklu. W skład grupy docelowej wejdzie 14 os. w wieku 13-15 lat. Część szkoleniowa i gra terenowa zostaną zrealizowane z myślą o młodzieży, która będzie odbiorcą działań. Realizatorem pozostałych działań będzie młodzież, która dostanie wolną rękę w sprawie ostatecznego wyglądu spektaklu, scenariusza sfilmowanej historii, formy spotkania podsumowującego.
Zakładane rezultaty projektu - uczestnicy poznają historię miejscowości oraz możliwości i potencjał swój i lokalnej społeczności, nabędą nowych umiejętności, rozwiną umiejętność pracy grupowej w różnych konfiguracjach, pracy zadaniowej, samokształcenia, współodpowiedzialności, samodyscypliny i autokrytycyzmu.